Intolerancija na hranu

Alergije na hranu, kao i sve klasične alergijske reakcije, posredovane su IgE protutijelima i poznate već dugo vremena. Nakon konzumacije određene vrste hrane nastaje brza reakcija sa evidentnim kliničkim simptomima.
S druge strane, intolerancija na hranu (posredovana IgG protutijelima), koja po svojoj patogenezi ne pripada alergijama u užem smislu te riječi, je manje poznat poremećaj budući su manifestacije sporije, često neprepoznate ili zamijenjene s drugim bolestima. U 10.reviziji MKB (Međunarodna klasifikacija bolesti) 2007.godine stanje Malabsorptio propter intolerantiam alimenti (Loša apsorpcija uzrokovana nepodnošenjem hrane) je uvršteno pod brojem K90.4

U preko 50% slučajeva to su gastrointestinalne tegobe praćene bolovima u trbuhu, zatvorom ili proljevima, nadutošću, sindromom iritabilnog crijeva. U ostalim slučajevima je manifestacija neprimjetna i vrlo ju je teško povezati s hranom. To su razni dermatološki problemi i procesi – akne, ekcemi, psorijaza, razni osipi, zatim neurološke smetnje – glavobolje, vrtoglavice, respiratorne smetnje (u ovim se slučajevima simptomi mogu preklapati s alergijskim procesom) – rinitis, astma, poteškoće disanja, česte infekcije uha, mišićno-koštani problemi - simptomi artritisa, fibromijalgija i otečenih zglobova, psihološke smetnje – hiperaktivnost kod djece, depresija, umor, anksioznost te debljanje (sklonost povećanoj tjelesnoj težini).

Simptomi se mogu javiti bilo kada u toku života, naglo ili postepeno. Uzrok može biti virusna ili bakterijska infekcija, uzimanje lijekova, crijevna disbioza, kronična kandidijaza, nepravilna prehrana, a to su sve stanja koja uzrokuju sindrom propusnih crijeva i tako se stvara začarani krug u kojem se patologije podržavaju a simptomi gomilaju, narušavaju kvalitetu života i dugoročno mogu dovesti do težih oboljenja.

Povećana crijevna propusnost je jedno od stanja gdje vrijednost mikroskopske analize krvi u tamnom polju dolazi potpuno do izražaja jer su čestice neprobavljene hrane propuštene kroz oštećenu stijenku crijeva vidljive na ekranu. Jednostavno se prati tijek oporavka a ispitivana osoba je motivirana da se pridržava preporuka koje ubrzavaju oporavak.

U Centru Biobalans provodimo biorezonantno testiranje intolerancije na namirnice uz pomoć najsuvremenijeg aparata BICOM OPTIMA. Posebnu pažnju posvećujemo traženju uzroka poremećaja iz grupe namirnica koje se svakodnevno konzumiraju. Jednostavnim isključivanjem namirnica moguće je postići gubitak težine čak veći od 10kg u mjesec dana, uz istovremenu eliminaciju kroničnih tegoba.

Prednost je što se na osnovi testiranja rade terapije kojima se rasterećuje organizam. Terapije provodimo pod stručnim liječničkim nadzorom a u skladu sa preporučenim protokolima njemačkog Instituta za regulativnu medicinu Regumed.