Sindrom propusnog crijeva

Sindrom propusnog crijeva ili leaky gut syndrome je poremećaj o kojem se sve više govori jer se dovodi u vezu sa raznim bolestima i tegobama kao što su alergije i intolerancija na hranu, intestinalna kandidijaza, celijakija, Chronova bolest, kronične kožne bolesti (atopični ekcem), akne, psorijaza,  reumatoidni artritis i druge bolesti zglobova, autoimune bolesti (Hashimotov tireoiditis, sistemski lupus eritematodes, ankilozantni spondilitis), autizam, hiperaktivni poremećaji kod djece (ADHD) i mnoga druga. Značajno je napomenuti da navedena stanja mogu biti uzrokovana ovim sindromom ali isto tako on može biti njihova posljedica i može ih podržavati.

Uzroci sindroma propusnog crijeva mogu još biti: lijekovi (dugotrajno ili često uzimanje antibiotika i nesteroidnih protuupalnih lijekova), intoksikacija alkoholom, kemoterapija, radioterapija, stres.

Uloga tankog crijeva

U tankom crijevu se vrši apsorpcija i probava hrane. Neoštećena sluznica je preduvjet za dobro obavljanje tih funkcija a istovremeno predstavlja i zaštitnu barijeru različitim toksinima, mikroorganizmima te prodoru makromolekula odnosno neprobavljenih čestica hrane koje se u normalnim uvjetima ne apsorbiraju u tom obliku.

Koje su posljedice oštećenja crijevne stijenke i povećane propusnosti?

- Povećanje infekcija zbog prodora bakterija, virusa i drugih mikroorganizama iz lumena crijeva. Olakšan je razvoj oportunističkih infekcija kod sindroma imunodeficijencije.

- Ulaz makromolekula loše probavljene hrane koje postaju antigeni i na koje organizam djeluje lučenjem imunoglobulina IgE ili IgG. Na taj način dolazi do razvoja alergija ili intolerancije na pojedine namirnice, upalnih te autoimunih bolesti.

- Prodor toksina u krvotok opterećuje jetru koja vrši detoksikaciju a zbog povišene potrošnje ATPa tokom tog procesa javlja se kronični umor.

- Oštećenje transportnih proteina koji su odgovorni za prijenos minerala i vitamina preko stanica crijevne sluznice mogu uzrokovati njihov nedostatak.

Zbog svega ovoga da se zaključiti da je u traženju uzroka raznih bolesti izuzetno važno obratiti pažnju na moguću povećanu crijevnu propusnost i pravovremeno je dijagnosticirati.

U Centru BIOBALANS možemo potvrditi postojanje crijevne propusnosti metodom mikroskopske analize krvi u tamnom polju te biorezonantnim testiranjem potražiti uzrok a terapijama potaknuti regeneraciju oštećene crijevne stijenke.